Binnen organisaties bestaat vaak een duidelijke taakverdeling tussen commerciele en ondersteunende diensten. Een gevolg hiervan kan zijn dat commerciele mensen, die ‘alles’ voor hun klanten en prospects willen regelen,  tegen een muur van, in hun ogen, onwil van collega’s van it, logistiek of administratie aanlopen.
Een situatie die gemakkelijk ontstaat omdat de profielen voor deze functies duidelijk verschillen tav taken en skills.

Doel van deze training is om ondersteunende medewerkers een klantgerichtere mindset mee te geven, waardoor ze een beter inzicht krijgen in het commerciele doel van de organisatie en wat ervoor nodig is om deze te bereiken.

Zo zullen zij gemakkelijker kunnen inschatten hoe ze klanten en commerciele collega’s kunnen helpen en proactiever hun eigen taken en ondersteuning kunnen afstemmen op deze groepen.

Gevolg is een organisatie waarbij alle onderdelen moeiteloos samenwerken aan het imago, de kwaliteit en de klantgerichtheid.

Tijsma Marketing Services heeft een workshop ontwikkeld die als start voor deze training kan worden ingezet. Een effectieve training is maatwerk en vergt een gedegen inzicht in uw organisatie.

Neem vrijblijvend contact op met Peter Tijsma voor een afspraak of offerte.